TopDev

Techcombank

Database / System Administration Expert

Quận Hoàn Kiếm, Hà Nội
Đăng 1 năm trước và Công việc hết hạn trong 1 năm trước

Năm kinh nghiệm tối thiểu

Cấp bậc

Loại hình

Loại hợp đồng

The DBA/System Expert is responsible for providing DB/System expert knowledge in the DB/System infra operation to ensure the stability and performance of the systems.

1. To prevent the incidents & problems from happening by:

  • Proactively address weaknesses, risks and problems on the DB infra then have remediation plan to mitigate it to improve quality of services.
  • Periodically review and assess the weaknesses, risks of the DBs.

2. Manage & hands-on incidents/problems solving activities:

  • Manage the troubleshooting and directly handle the incidents & problems relating to the DB/System infra.
  • Analyze and conclude the root cause of the incidents & problems, define & implement the solutions to recover the services quickly and prevent them from repeating.

3. Co-operate with DB/System operation functions to establish and apply operation best practices, standards and frameworks into the DB/System operation of TCB:

  • Train and support.
  • Improve the operating processes and tools.
  • Monitor & report out the compliance of the operation activities in real-life.

Trách nhiệm công việc

Key Accountabilities (1)

  • Collaborate with the appropriate departments to deeply understand the DB/System infra, as a basis for the efficient and stable operation of services.
  • Define operation frameworks, standards, processes, checklists, and tools for the DB/System infra and communicate them to DB/System operation functions to apply into daily operation.
  • Analyze and propose improvements upon technology and standards across the organization.
  • Participate in training courses to remain up-to-date and knowledgeable in terms of industry trends and emerging technologies for IT operation support.
  • Provide advice, trainings, and supports to people in the DB/System operation function.
  • Participate as a key member in the incident response team to directly drive incident/problem handling progress and also responsible for analyzing and concluding the root cause of the incidents and problems; define and implement the solutions to recover the services quickly and prevent them from repeating.
  • Develop methodology and assessment plan to proactively address weaknesses, risks and problems on the DB/System infra, then provide remediation plan to improve quality of services.
  • Creatively and independently provide resolutions to technical problems in a productivity and quality of service manner.
  • Monitor and report out the compliance of the operation activities in real-life.
  • Report periodically to the Director of Infrastructure Services Excellent Center.

Key Accountabilities (2):

  • Identify risks and coordinate with relevant units to propose methods to measure and minimize risks in the DB/System infra operations.
  • Ensure that team members fulfill their commitments on service quality and comply with the Bank's regulations and policies.

Kỹ năng & Chuyên môn

Success Profile - Qualification and Experience Qualifications

  • A bachelor’s degree in computer science or a related field.
  • Advanced certification such as OCP, OCM is an advantage.
  • A minimum of 8 years' experience as a DBA / System Administration.
  • Proficiency in data manipulation languages, including Oracle Database, MS SQL, Hadoop, or PostgreSQL.
  • Analytical mindset and good problem-solving skills.
  • Excellent verbal and written communication skills.
  • Highly organized and responsible.
  • Capable of working under pressure.
  • Up-to-date with trends and developments in database administration.
  • English, according to TCB's regulations in each period.

Phúc lợi dành cho bạn

Quy trình phỏng vấn

Vòng 1

Online Application

Vòng 2

Phone Interview

Vòng 3

Technical Test

Vòng 4

Final Interview

0 vị trí tuyển dụng

Ngành nghề

Ngân Hàng

Quy mô công ty

10.000-19.999 Nhân viên

Quốc tịch công ty

Vietnam

Được thành lập từ năm 1993, Techcombank là một trong những ngân hàng TMCP lớn nhất Việt Nam và một trong những ngân hàng hàng đầu ở Châu Á. Techcombank cung cấp các sản phẩm và dịch vụ tài chính đa dạng cho hơn 5.4 triệu khách hàng ở Việt Nam với mạng lưới 315 chi nhánh trên toàn quốc.

Tính đến thời điểm hiện tại, Techcombank đang có hơn 9000 Cán bộ nhân viên và là một trong những ngân hàng dẫn đầu về hiệu quả, có giá trị vốn hóa đứng thứ ba trên thị trường và được những tổ chức xếp hạng uy tín hàng đầu thế giới vinh danh với hàng loạt giải thưởng và xếp hạng tín nhiệm cao.

Với định vị thương hiệu "Vượt trội hơn mỗi ngày" (BE GREATER), Techcombank cam kết tạo điều kiện để khách hàng, đối tác và chính thành viên của mình có thể hiện thực hóa ước mơ theo cách của riêng mình.

Tầm nhìn

Chuyển đổi ngành tài chính, nâng tầm giá trị sống; thúc đẩy mỗi người khai phá tiềm năng và bản lĩnh hành động cho những điều vượt trội.

Sứ mệnh

Dẫn dắt hành trình số hóa của ngành tài chính, tạo động lực cho mỗi cá nhân, doanh nghiệp và tổ chức phát triển bền vững và bứt phá thành công.

Giá trị cốt lõi

Các giá trị Techcombank cam kết thực hiện trong mọi hành động để hướng đến thành công vượt trội, bao gồm:

  • Khách hàng là trọng tâm: Vượt trên kỳ vọng: Chúng tôi đặt lợi ích của khách hàng làm tôn chỉ của mọi hành động
  • Đổi mới và sáng tạo: Tạo dựng đột phá: Chúng tôi chủ động khám phá và mang đến những trải nghiệm vượt trội.​
  • Hợp tác vì mục tiêu chung: Cùng chung định hướng: Chúng tôi phát huy sức mạnh tập thể và luôn gắn kết vì mục tiêu chung.​
  • Phát triển bản thân: Thúc đẩy tiềm năng: Chúng tôi luôn nỗ lực hoàn thiện bản thân.
  • Làm việc hiệu quả: Làm chủ công việc: Chúng tôi luôn phát huy tinh thần làm chủ và ý thức trách nhiệm.​
...đọc thêm
c0374bf2bf73244c5bce794c87b8ea8d.jpg
Techcombank-2.jpg
Techcombank-3.jpg
Techcombank-4.jpg
Techcombank-5.jpg
Techcombank-6.jpg