A Service Consultant will be working closely with SOUTH TELECOM sales team to assess customer business and technology requirements and then collaborating with related solution provider(s), SOUTH TELECOM implementation team or implementation partner to come up with overall Service Consultanture, implementation roadmap for the customer. A Service Consultant should play the role of customer’s trusted advisor, to be the essential bridge between customer, SOUTH TELECOM sales team, solution provider, implementation team not only for business applications but also infrastructure, security services to provide complete digital transformation services to the customer, creating a digital platform enabling customer business strategy and operations.
A Service Consultant will be responsible for the following key activities:
- Meeting, performing assessment, collecting information from customer strategic directions, business requirement, current application landscape, infrastructure status.
- Build overall Service Consultanture and implementation roadmap
- Select most suitable solution for each of the architecture component, propose the solution, convince customer through various engagements – presentation, demonstration, solution workshop.
- Collaborate with solution provider, SOUTH TELECOM delivery team or implementation partner in proposal development, convince customer on the proposed solution and implementation roadmap.
- Handover customer information, proposed Service Consultanture and implementation approach to delivery team, ensure a smooth transition from sales to delivery.
- Follow up with implementation process to ensure scope and quality commitment with customer either as part of the steering committee or Project management office (PMO).
- Responsible for solution part of the proposal, bidding documents.
- Take part in industry conference, customer workshop, solution/industry event from solution providers to present relevant solution or implementation case study.
- Conduct solution/soft skill training to sales team or to other team members
- Other responsibilities assigned by management team.
----------------------
Vị trí này sẽ chịu trách nhiệm chính cho các hoạt động sau:
1. Phân tích và Tư vấn Khách hàng:
- Gặp gỡ, đánh giá, thu thập thông tin về chiến lược, yêu cầu kinh doanh, hệ thống ứng dụng và hạ tầng hiện tại của khách hàng.
- Đưa ra kiến trúc tổng thể (Service Consultanture) và lộ trình triển khai dịch vụ/giải pháp cho khách hàng.
- Lựa chọn giải pháp phù hợp nhất cho từng thành phần kiến trúc, đề xuất và thuyết phục khách hàng thông qua các hoạt động như thuyết trình, demo, và workshop giải pháp.
- Chịu trách nhiệm về phần giải pháp trong hồ sơ đề xuất và tài liệu dự thầu.
2. Phối hợp và Triển khai:
- Hợp tác đội ngũ kỹ thuật triển khai của SOUTH TELECOM hoặc đối tác để đề xuất, thuyết phục khách hàng về giải pháp theo lộ trình đã đề ra.
- Bàn giao thông tin khách hàng, kiến trúc và phương pháp triển khai đã đề xuất cho đội ngũ triển khai, đảm bảo quá trình chuyển giao từ bán hàng sang triển khai diễn ra suôn sẻ.
- Theo dõi quá trình triển khai để đảm bảo phạm vi công việc và chất lượng cam kết với khách hàng, với vai trò là Thành viên dự án hoặc Quản lý Dự án.
3. Phát triển và Đào tạo:
- Tham gia các hội nghị, workshop khách hàng, sự kiện về giải pháp theo lĩnh vực để trình bày các giải pháp hoặc case study triển khai liên quan.
- Thực hiện đào tạo về giải pháp/kỹ năng mềm cho đội ngũ bán hàng hoặc các thành viên khác trong nhóm.
- Thực hiện các trách nhiệm khác được giao từ ban quản lý.